Oudernetwerk

Het OuderNetwerk (ONW), dat ben jij. Samen met alle andere ouders en/of verzorgers van kinderen op het MLA. Zodra je een kind op het MLA hebt ben je lid van het ONW.
Het doel van het ONW is om contact tussen school en ouders tot stand te brengen. Daarom organiseren een aantal ouders – het ONW bestuur – tijdens het schooljaar OuderNetwerk Avonden waarbij we in gesprek kunnen met elkaar en met de schoolleiding, bijgepraat worden over wat er op school speelt of door een expert van buiten school geïnformeerd worden over een thema dat alle ouders aangaat.
Via het oudernetwerk ontvang je zes keer per jaar een uitnodiging voor deze bijeenkomsten. Om een relevante en actuele agenda voor deze avonden te kunnen maken vragen we voorafgaand aan alle ouders welke thema’s je bezighouden of waar je over geïnformeerd wilt worden. De schoolleiding, en regelmatig ook docenten en andere vakprofessionals, zijn aanwezig op deze bijeenkomsten, wat het een mooie gelegenheid maakt om laagdrempelig met hen in gesprek te gaan.

Welke bijeenkomsten per schooljaar?

• Drie informatieavonden waarbij ouders en schoolleiding n.a.v. de agenda van die avond met elkaar in gesprek kunnen gaan.
  • Eén thema-avond waarbij we een spreker van buiten school uitnodigen.
  • Twee ouderklassenavonden: een avond waarop je kennis kunt maken met andere ouders/verzorgers uit de klas van je kind(eren). School stelt daarvoor ruimte beschikbaar.
De avonden vinden plaats in de kantine van de Pieter de Hoochstraat en starten meestal om 19:30 uur. Je ontvangt van ons voorafgaand aan elke OuderNetwerkavond een uitnodiging per e-mail.

Agenda 2024/2025

Informatieavond #1: dinsdag 15 oktober 2024
Ouderklassenavond #1: woensdag 13 november 2024
Informatieavond #2: donderdag 30 januari 2025
Thema-avond: woensdag 2 april 2025
Ouderklassenavond #2: donderdag 17 april 2025
Informatieavond #3: woensdag 4 juni 2025

Contact

Heb je een vraag over het OuderNetwerk of misschien een idee voor een onderwerp voor de thema-avond? Stuur dan een mail naar oudernetwerk.mla@gmail.com. Vermeld in je mail je naam en de klas van je kind, dat maakt de communicatie voor de bestuursleden een stuk makkelijker. Het bestuur leest de mailbox regelmatig en beantwoordt je vragen zo goed mogelijk.
Groet,
Marcel Hermans, Louise Jannink, Eveline Pernoud, Robert-Jan Zweep